В България сме си патили от пирамиди, но в същото време нямаме информация за точната разлика между пирамида и мрежов маркетинг. Иска ми се да разсея информационното затъмнениe и да дам максимално ясни основни критерии, по които да различаваме едното от другото. Поради некомпетентност, вземаме погрешни решения. Неправилният избор е плод на неинформираност.
Често ще чуете, че за голямата част от хората МЛМ и пирамида са две понятия с еднакво значение. Заради това мислене пропускаме възможности, които биха повлияли сериозно на бъдещето ни.
МЛМ се превръща в един от най-ефективните начини за бизнес от дома и за постигане на финансова свобода. Защо толкова милиони по света се включват в МЛМ-компании? Сигурно има основателна причина....
Огромната разлика между МЛМ и пирамида се състои в бонус схемата. Главната цел на пирамидата е да вземе твоите пари и след това да те използва да увеличаваш пирамидата като прибавяш нови хора. Главната цел на МЛМ е да продава продукти чрез „жива реклама”. Основната теория, залегнала в истинския мрежов бизнес е: колкото по-голяма е мрежата ти, толкова повече продукти ще продава компанията и ще увеличава своя оборот, което води до сериозно увеличаване на твоите комисионни.
Основни разлики между МЛМ и пирамидите:
ПЪРВОНАЧАЛНА „ТАКСА”
Пирамидата: Всяка пирамида има висока първоначална такса за членство, срещу която не получаваш или нищо, или само информационни материали.
МЛМ: „Таксата” за включване е различна. Някои компании имат изискване да си купиш пакет продукти, за да придобиеш правото да правиш бизнес (целта е да познаваш продуктите; да си ги ползвал, за да даваш компетентни препоръки). В други няма такова изискване, но получаваш рекламни материали и сайтове за онлайн реклама срещу много малка сума.
ПРОДУКТИ
Пирамидата: При финансовите пирамиди няма продукт или услуга. В пирамидите се заплаща за „включване". Средствата за разпределение не се акумулират за сметка на печалбата от търговия с даден продукт/услуга, а чрез набиране на „членски" вноски. Основният продукт е грандиозното обещание.
МЛМ: Всяка мрежова компания има РЕАЛНИ продукти или услуги, които се движат (може да са козметични, здравословни, хранителни добавки, храни, дрехи и т.н.).
И още...
Главната цел на пирамидата е да се включат възможно повече хора, които реално НЕ продават продукти, докато МЛМ се концентрира върху продажбите на продукти. Главните доходи в пирамидата идват от таксите на включилите се хора, а не от продажбите. В МЛМ се осъществяват реални продажби. Структурата на МЛМ позволява да продаваш, за да запълниш ниша на пазара. Пирамидата отправя фокуса към маркетинга, чиято идеология в повечето случаи е свързана с „бързи пари за кратко време”). В много държави пирамидата е нелегална форма на маркетинг – САЩ, Полша, Южна Африка, Англия, Япония.
ПЕЧАЛБА
Пирамидата: Финансовите възнаграждения при пирамидите се движат от високите към ниските нива. Това означава, че звисоките нива са тези, за които се мисли първо, а след това – евентуално – за ниските (току-що включилите се). Ниските нива се финансират само при условие, че остане финансова ресурс за тях. Обикновено такъв не остава. Остават само илюзиите за бързо печелене на пари. И инвестираните суми...
МЛМ: Печалбата се разпределя по обратния път: от ниските към високите нива. Какво означава това? Процентът на печалба зависи от мрежовия оборот на всеки сътрудник към компанията. Ако има по-голяма функционираща мрежа, има и по-голям оборот. НО: ниските нива получават предварително дефиниран процент от оборота - имат търговска отстъпка при продажби (между 25 и 30%) и бонуси от мрежата. След това се разпределят проценти по нивата нагоре. Тези проценти се движат между 3 и 21%. Общо между 50 до 70% от печалбата на МЛМ компаниите се изплаща като бонуси за сътрудниците.
Бюджетът, който в класическия маркетинг се отделя за реклама и е калкулиран в цената на стоката, в МЛМ компаниите е бюджет за „жива реклама” - бонуси за сътрудниците.
Ако не сме компетентни, няма да успеем да преценяваме възможностите, които ни се предлагат. Има два варианта: или да попаднем в истинска мрежова компания и да бъдем удовлетворени, или да бъдем заблудени и въвлечени в пирамидални структури и да бъдем излъгани.
Какво ново в МЛМ предлага на нас компания NWA?
NWA променя представите ни за мултилевъл маркетинг компания.
Първо, до този момент, мултилевъл маркетинг компаниите предлагаха еднотипни стоки на своите дистрибутори. С NWA това вече не е така. В каталога на NWA можете да откриете стоки на 12 различни фирми, обединени от Хелмут Спикер. По този начин всеки дистрибутор на NWA може да предложи стоки за всеки отделен член на семейството и дори за цялото семейство. В каталозите на NWA можете да откриете продукти като козметика, кафе, хранителни добавки, дънкови облекла, парфюми и много други. Всичко това на разумни цени и придружени със съответните сертификати за качество. Това прави продажбите по-лесни и по-успешни – сочи немският опит.
Ето и втората причина NWA да има такъв забележителен подем. По принцип МЛМ компаниите дават сериозни бонуси на своите дистрибутори, като целта е ясна – повече доволни дистрибутори е равно на повече продажби за компанията. NWA променя и това, като вече говорим не за сериозни бонуси, а за ултра високи бонуси, за получаването на които са предвидени много по-облекчени условия, отколкото на МЛМ компаниите досега.
Дистрибуторите на МЛМ компаниите до този момент, разчитаха най-вече на така наречения пасивен доход, който се получава от приходите на други дистрибутори поканени от тях и който бива изплащан от МЛМ компанията. Повечето компании обаче се застраховат и слагат задължителен минимум от направени продажби от самия дистрибутор, за да може той да вземе полагащите му се бонуси. С NWA това е вече в историята. Сега бонуси ще се получават всеки месец, независимо дали съответният дистрибутор има приходи, или не. Просто, ако привлечените от него дистрибутори правят приходи за NWA, то и даденият дистрибутор получава приход.
Ето това са накратко причините за успеха на NWA. Компанията вече започна своя работа и в България през декември. Така че ако наистина имате спортен хъс в бизнеса, си струва да опитате.
Често ще чуете, че за голямата част от хората МЛМ и пирамида са две понятия с еднакво значение. Заради това мислене пропускаме възможности, които биха повлияли сериозно на бъдещето ни.
МЛМ се превръща в един от най-ефективните начини за бизнес от дома и за постигане на финансова свобода. Защо толкова милиони по света се включват в МЛМ-компании? Сигурно има основателна причина....
Огромната разлика между МЛМ и пирамида се състои в бонус схемата. Главната цел на пирамидата е да вземе твоите пари и след това да те използва да увеличаваш пирамидата като прибавяш нови хора. Главната цел на МЛМ е да продава продукти чрез „жива реклама”. Основната теория, залегнала в истинския мрежов бизнес е: колкото по-голяма е мрежата ти, толкова повече продукти ще продава компанията и ще увеличава своя оборот, което води до сериозно увеличаване на твоите комисионни.
Основни разлики между МЛМ и пирамидите:
ПЪРВОНАЧАЛНА „ТАКСА”

МЛМ: „Таксата” за включване е различна. Някои компании имат изискване да си купиш пакет продукти, за да придобиеш правото да правиш бизнес (целта е да познаваш продуктите; да си ги ползвал, за да даваш компетентни препоръки). В други няма такова изискване, но получаваш рекламни материали и сайтове за онлайн реклама срещу много малка сума.
ПРОДУКТИ

МЛМ: Всяка мрежова компания има РЕАЛНИ продукти или услуги, които се движат (може да са козметични, здравословни, хранителни добавки, храни, дрехи и т.н.).
И още...
Главната цел на пирамидата е да се включат възможно повече хора, които реално НЕ продават продукти, докато МЛМ се концентрира върху продажбите на продукти. Главните доходи в пирамидата идват от таксите на включилите се хора, а не от продажбите. В МЛМ се осъществяват реални продажби. Структурата на МЛМ позволява да продаваш, за да запълниш ниша на пазара. Пирамидата отправя фокуса към маркетинга, чиято идеология в повечето случаи е свързана с „бързи пари за кратко време”). В много държави пирамидата е нелегална форма на маркетинг – САЩ, Полша, Южна Африка, Англия, Япония.
ПЕЧАЛБА

МЛМ: Печалбата се разпределя по обратния път: от ниските към високите нива. Какво означава това? Процентът на печалба зависи от мрежовия оборот на всеки сътрудник към компанията. Ако има по-голяма функционираща мрежа, има и по-голям оборот. НО: ниските нива получават предварително дефиниран процент от оборота - имат търговска отстъпка при продажби (между 25 и 30%) и бонуси от мрежата. След това се разпределят проценти по нивата нагоре. Тези проценти се движат между 3 и 21%. Общо между 50 до 70% от печалбата на МЛМ компаниите се изплаща като бонуси за сътрудниците.
Бюджетът, който в класическия маркетинг се отделя за реклама и е калкулиран в цената на стоката, в МЛМ компаниите е бюджет за „жива реклама” - бонуси за сътрудниците.
Ако не сме компетентни, няма да успеем да преценяваме възможностите, които ни се предлагат. Има два варианта: или да попаднем в истинска мрежова компания и да бъдем удовлетворени, или да бъдем заблудени и въвлечени в пирамидални структури и да бъдем излъгани.
Какво ново в МЛМ предлага на нас компания NWA?
NWA променя представите ни за мултилевъл маркетинг компания.
Две са причините за това:

Дистрибуторите на МЛМ компаниите до този момент, разчитаха най-вече на така наречения пасивен доход, който се получава от приходите на други дистрибутори поканени от тях и който бива изплащан от МЛМ компанията. Повечето компании обаче се застраховат и слагат задължителен минимум от направени продажби от самия дистрибутор, за да може той да вземе полагащите му се бонуси. С NWA това е вече в историята. Сега бонуси ще се получават всеки месец, независимо дали съответният дистрибутор има приходи, или не. Просто, ако привлечените от него дистрибутори правят приходи за NWA, то и даденият дистрибутор получава приход.
Ето това са накратко причините за успеха на NWA. Компанията вече започна своя работа и в България през декември. Така че ако наистина имате спортен хъс в бизнеса, си струва да опитате.
Можете да се свържете с мен по:


Няма коментари:
Публикуване на коментар